Banner top Til forsiden Econa

MARKEDSFØRING

Lars Erling Olsen: En ny digital verden 4/2017
Anders Wien, Wondwesen Tafesse: Merkebygging på Facebook 4/2017
Fred Selnes, Cecilie Staude: Hvordan lykkes med reklame på Facebook? 4/2017
Eirik Haus: Programmatiske reklamekjøp 4/2017
Cathrine von Ibenfeldt: Mobil markedsføring 4/2017
Øystein Foros, Hans Jarle Kind, Frode Steen: Individuelle priser i dagligvaremarkedet 4/2017
Bård Tronvoll, Tore Mysen: Emosjoner i kundedrevet samskaping av tjenester 4/2017
Jan Ivar Fredriksen, Øystein Sørebø: Omnikanal varehandel 4/2017
Eirik Haus: Prismatchingsgarantier – konkurransehemmer eller konkurransefremmer? 8/2016
Henriette Skarderud, Elin Kubberød: Merkevarebygging i en oppstartsfase 8/2016
Nina Ronæs, Bengt G. Lorentzen, Pål Silseth, Line Lervik-Olsen: Klagehåndtering i norske bedrifter 8/2016
Jan Kåre Baumann: Mer enn en god pris
Jan Kåre Baumann: Mer enn en god pris 8/2016
Lars Erling Olsen: Et bredt fagfelt 8/2016
Bendik M. Samuelsen: Vaner spiser intensjoner til frokost 8/2016
Aleksander Sivertsen: Kognitiv flyt: Hva er det, og hvordan påvirker det beslutninger? 8/2016
Adrian Peretz, Lars Erling Olsen: Sekvensielle merkeutvidelser: strategi for vekst 8/2016
Et bredt fagfelt
Irina Lee: Utfordreren 7/2016
Tor W. Andreassen: Intraprenørene våkner 7/2016
Line Lervik-Olsen, Seidali Kurtmollaiev, Tor W. Andreassen: Innovasjonsevne i norske bedrifter 7/2016
Tore Hillestad, Birgitte Yttri: Hvordan kan kulturutvikling bidra til økt innovasjon og omstilling? 7/2016
Stian Daazenko, Daniel Nordstad Grönquist: Økonomiske effekter av tjenesteinnovasjon 7/2016
Njål Sivertstøl: Samskaping av tjenester – fire måter kunder skaper verdi på 7/2016
Helene Hermansen: Crowdsourcing, crowdfunding – just crowded? 6/2016
Kristin Brede Eriksen: Tre essensielle spørsmål og svar om folkefinansiering 6/2016
Tarjei Alvær Heggernes: Folkefinansiering 6/2016
Arne Krokan: Folkefinansiering i plattformøkonomien 6/2016
Elin Festøy: Vinn eller forsvinn i all offentlighet 6/2016
Nina M. Iversen, Leif E. Hem: Markedsføring og delingsøkonomi 6/2016
Erik O. Flakstad: Kundefokus og komparative fortrinn er nøkkelen til bedriftenes konkurransekraft 3/2016
Finn Jørgensen, Hassa Pedersen, Terje Andreas Mathisen: Merkelojalitet blant norske bileiere 8/2015
Audun Farbrot: Ikke hør for mye på drømmekunden 7/2015
Audun Farbrot: Lytter mer til kunden i urolige tider 4/2015
Audun Farbrot: YouTube best blant sosiale medier 4/2015
Audun Farbrot: Utskjelte bedrifter svarer for seg 4/2015
Helge Thorbjørnsen: Kunden som verdiskaper 4/2015
Herbjørn Nysveen, Siv Skard: Samskaping og tillit 4/2015
Tor Wallin Andreassen, Anders Gustafsson, Heiko Gebauer: Å skape verdier sammen med kundene: Hva er viktig? 4/2015
Line Lervik-Olsen, Anders Gustafsson, Pål R. Silseth, Bengt G. Lorentzen: Bør vi involvere kundene? 4/2015
Astri Åmellem Brøto, Line Lervik-Olsen: Urettferdig klagehåndtering 4/2015
Rutger van Oest, George Knox: Håndtering av kundeklager 4/2015
Herbjørn Nysveen, Tor Wallin Andreassen: Innovasjon når markedene endres i turbofart! 8/2014
Kjell M. Kaasa: Kronerulling for epleslang 3/2014
Elin Festøy: Vi står ved et menneskehav av ressurser 3/2014
Tarjei Alvær Heggernes: Store data skapar nye kompetansebehov 3/2014
Espen Andersen: Den digitaliserte virkelighet: Strategier for en verden full av data 3/2014
Arne Krokan: Ny teknologi skaper nye muligheter for læring 3/2014
Audun Farbrot, Linda Lai: Hva fikk deg til å lese denne artikkelen? 3/2014
Asle Fagerstrøm: Sannhetens øyeblikk i nettbutikken 3/2014
Helene Augensen, Maren Moen, Even J. Lanseng: Ærlighet varer lengst: 3/2014
Mats Kjelvik Berg, Mats Frydenberg, Edmund William Ellingsen, Anastasia Mariussen: Rekruttering og sosiale medier 3/2014
Caroline D. Ditlev-Simonsen, Fred Wenstøp: Hva tror de ansatte skal til for motivere til å sykle til og fra jobb? 3/2014
Elin Festøy: Har du fortjent oppmerksomhet? 7/2013
Audun Farbrot: Færre vil logge av 7/2013
Audun Farbrot: Nettverk av fordeler 7/2013
Tobias Wichstrøm Munter: Mat med god samvittighet 4/2013
Audun Farbrot: Slik skapes fremragende ideer 4/2013
Magne Supphellen: Alle ansatte er markedsførere 4/2013
Morten H. Abrahamsen: Strategi i et nettverksperspektiv 4/2013
Leif E. Hem: Kjedenes private merker – hvorfor vinner de frem? 4/2013
Gard Gustav Havelin, Ane Emilie Ro Helsem, Øyvind Helgesen: Bruk og nytte av kundelønnsomhetsanalyser i store norske foretak 4/2013
Matilda Dorotic, Line Lervik Olsen: Hvordan kan bedrifter gjøre best nytte av kundelojalitetsprogrammer? 4/2013
Espen Bolghaug: Vil få nordmenn til å jobbe mer 3/2013
Audun Farbrot: Jakten på den kreative personen 1/2013
Audun Farbrot: Brent ansatt skyr ilden 1/2013
Audun Farbrot: Kunden er ikke alltid konge 1/2013
Audun Farbrot: Finans i verdensklasse 1/2013
Charlotte Hartvigsen Lem: Kundeinnsikt førte til strategiske endringer 3/2012
Tor W. Andreassen: Buzz-markedsføring 3/2012
Herbjørn Nysveen, Helge Thorbjørnsen, Per E. Pedersen: Samskaping og innovasjon 3/2012
Auke Hunneman, Rutger van Oest: Å estimere handelsområder uten å følge kundene hjem 3/2012
Tor W. Andreassen, Giulia Calabretta, Line L. Olsen: Trend spotting: 3/2012
Herbjørn Nysveen, Per E. Pedersen, Siv Skard, Helge Thorbjørnsen: Innovasjon i merkeopplevelser 3/2012
Jan Ivar Fredriksen: Ledende handelskjeder gjør det bra på egne merker 3/2012
Øyvind Bøhren, Per Ivar Gjærum: Bok og nettside som integrert læreverk 3/2012
Audun Farbrot: Metalmusikk blir business 8/2011
Audun Farbrot: Silkoset er årets markedsanalytiker 8/2011
Thomas Furuseth: Markedsføring av finansielle verdipapirer kan være en utfordring 5/2011
Charlotte Hartvigsen Lem: Lykkes når kunden står i sentrum 4/2011
Asle Fagerstrøm: Fra klikk til kjøp 4/2011
Cecilie Staude: 10 råd for å lykkes i sosiale medier 4/2011
Line Lervik Olsen: Ingen smilefjes til fjesboka 4/2011
Audun Farbrot: Ingen trainee-mirakler 4/2011
Hallvard Lyssand: Satser stort på tjenesteinnovasjon 4/2011
Dorthe Eide: Når fortellinger og film skaper turisme 4/2011
Tor W. Andreassen: Kundedata til begjær (og besvær) 4/2011
Line Lervik Olsen, Tor W. Andreassen: Sosiale medier 4/2011
Siv Skard: Hvordan virker egentlig sponsing? 4/2011
Svend Asle Eggen: Katona og forventningsbarometeret 4/2011
Karl-Fredrik Tangen: Den endimensjonale kritikken 4/2011
Helge Thorbjørnsen: Fusjoner og oppkjøp 4/2011
Karl Fredrik Lund, Lars Erling Olsen: Moderne kjøpesentermarkedsføring 4/2011
Fred Selnes, Truls Hagen: Hvordan lykkes med CRM? 4/2011
Tor W. Andreassen, Line Lervik Olsen, Giulia Calabretta: Elektroniske offentlige tjenester 6/2010
Odd Gisholt: Markedsføring av kjøpesentre i Norge 6/2010
Jan Ivar Fredriksen: Medarbeidernes kompetanse og motivasjon er detaljhandelens viktigste konkurransemiddel 5/2010
Robert Dahlstrøm, Ragnhild Silkoset, Harald Nilsen, Arne Nygaard: Venner og kjente - hvordan hjelper de deg til bedre lønnsomhet i næringsklynger? 5/2010
Charlotte Hartvigsen Lem: - Kundelønnsomhet er viktigere enn produktkalkyler 4/2010
Audun Farbrot: Forskningsnytt fra Handelshøyskolen BI 5/2010
Audun Farbrot: Oppskrift på bedre samhandling 2/2010
Lars Erling Olsen, Karl-Anders Grønland: Reklame på SMS og e-post; hva sier jussen? 1/2010
Charlotte Hartvigsen Lem: Sosiale medier vinner terreng 1/2010
Audun Farbrot: Nøkkelen til gull i omdømme 1/2010
Christian Heyerdahl-Larsen, Morten Huse, Audun Farbrot: Forskjellene som får aksjekursene til å svinge 7/2009
Henrik Pryser Libell, Christian Juel Jørgensen: Når bunnen faller ut av et marked 5/2009
Henrik Pryser Libell, Christian Juel Jørgensen: Må skrive om lærebøkene 5/2009
Monica Viken: Beskyttelse mot uønsket markedsføring etter ny markedsføringslov 4/2009
Audun Farbrot: Snillere merkevarebedrifter? 4/2009
Audun Farbrot: Rentesjokk får fart på børsen 2/2009
Audun Farbrot: Nøkkelen til bedre aksjespådommer 2/2009
Sigrid Folkestad: Tallet som felte Tromsø 2/2009
Oddgeir Tryti: Verdivalg ved anskaffelser, fra policy til handling 2/2009
Jan Ove Rivenes, Robert Sjøborg: Merkevareskolen er et strategisk verktøy 4/2009
Lars Olsen: Viktig for norske merkevarebedrifter 4/2009
Olav Munch: Samarbeider i Bergen 4/2009
Ragnhild Silkoset: Prisstrategier hos norske bedrifter 4/2009
Geir Gripsrud: Pristilbud, veiledning eller villeding? 4/2009
Peder Inge Furseth: Betydningen av sømløshet for lojalitet til nettkanalen 4/2009
Per Helge Stoveland: Fradrag for markedsførings- og representasjonskostnader 1/2010
Tor W. Andreassen: Markedsføring; ikke bare for de store 1/2010
Ragnhild Silkoset: Ti tips for prisstrategier i krisetider 1/2010
Harald Biong, Lars Øystein Krogstad , Øyvind Stormyrbakken : Åpent samarbeid gir innovative bedrifter 1/2010
Line Lervik Olsen, Sangeeta Singh: Teknologi eller personlig service; hvordan påvirkes kundenes lojalitet? 1/2010
Adrian Peretz: En merkepersonlighet som fungerer 1/2010
Erik B. Nes: Bør leverandørene bruke sin norske opprinnelse i markedsføringen? 1/2010
Lars Erling Olsen: Det viktigste første problemet i praktisk posisjonering 1/2010
Hans Mathias Thjømøe: Sponsing - forretning eller lek med penger 1/2010
Tor W. Andreassen: Markedsføring er død - leve markedsføring 4/2009
Charlotte Hartvigsen Lem: Den norske franchise-evangelisten; intevju med Odd Reitan 2/2010
Charlotte Hartvigsen Lem: Økt prispress på leiligheter 5/2009
Erik Bruce: Lave renter lenge, men likevel tregt eiendomsmarked 5/2009
Ola Grytten: Boligboble? 5/2009
Trond-Arne Borgersen, Håvard Hungnes, Eilev S. Jansen: Boligpris, kredittvekst og virkninger på realøkonomien 5/2009
Tore Mysen, Nils M. Høgevold: Hva skaper gode og dårlige relasjoner mellom kjeder og leverandører? 2/2010
Audun Farbrot: På sporet av lavere strømpris 5/2006
Magne Gaasemyr: En stor norsk markedsforsker 2/2007
Bendik M. Samuelsen, Pål Rasmus Silseth, Bengt G. Lorentzen, Line Lervik Olsen: Dynamiske perspektiv på kunderelasjoner 2/2007
Tor W. Andreassen: Vareprat og fremtidig vekst 2/2007
Tor Arne Wanebo, Even J. Lanseng: Pionermerke eller etterfølgermerke - fordeler og ulemper 2/2007
Magne Supphellen: Metodologiske årsaker til at markedsførere undervurderer betydningen av bedrifters sosiale ansvar 2/2007
Bendik M. Samuelsen, Lars Erling Olsen: «Jeg har meninger - sterke meninger - men jeg er ikke alltid enig i dem» 2/2007
Finn-Arne Egeness, Geir Grundvåg Ottesen, Kjell Grønhaug: Kan bedriftene lære noe av fiaskoprodukter? 2/2007
Asle Gire Dahl: Mot et bedre grunnlag for valg av lærebøker i den videregående skolen? 2/2007
Audun Farbrot: Kundeservice skremmer kunder 2/2007
Audun Farbrot: Si det med emballasje 2/2007
Lena Mossberg: Extraordinära upplevelser genom storytelling 3/2007
Martha Kold Bakkevig, Vidar A.T. Thorsen, Rolf L. Sjursen, Idar Alfred Johannessen: Nettverksdilemmaet 3/2007
Audun Farbrot: Født global 3/2007
Per Eikrem: Oslo Axess - ny markedsplass i sterk medvind 4/2007
Per Lauvås, Petter Mathisen: Falske coacher - finnes de? 4/2007
Audun Farbrot: Slik blir innovasjoner til 4/2007
Audun Farbrot: Kulturforståelse gir økt sjømateksport 4/2007
Tonje C. Osmundsen: Lokal eller global? Hvordan internasjonalisere? 5/2007
Tor W. Andreassen, Leif Helland, Helge Østbye, Audun Farbrot, Line Lervik Olsen, Marianne Jahre, Jørgen Randers, Hans Jarle Kind, Rune J. Sørensen: Forskningsnytt fra Handelshøyskolen BI 1/2010
Morten Halvorsen, Magne Krogstad Asphjell, Jens Frølich Holte, Knut André Karlstad, Sigrid Folkestad, Maria Tveten: Forskningsnytt fra Norges Handelshøyskole 6/2008
Tor W. Andreassen: Fra produkter til tjenester - historien om en revolusjon 2/2008
Sigurd Villads Troye: Konsumenten som verdiskaper og selvbedrager 2/2008
Geir Gripsrud: OL og markedsføring av land 2/2008
Inger Lise Aarrestad, Leif E. Hem: Ulike vekststrategier for et merke - en sammenligning (Del I) 2/2008
Harald Biong, Ragnhild Silkoset: Samarbeid eller konkurranse: to alternative veier til lavere priser og kostnader1 2/2008
Hans Mathias Thjømøe: Hva er det som er spesielt med merkevarer? 2/2008
Geir Sogn-Grundvåg, Thode Lorentzen, Bjørn-Inge Bendiksen, Kjell Grønhaug: Når konkurransefortrinn forvitrer: Er det mulig å gjenvinne profitable markedsposisjoner? 2/2008
Sangeeta Singh, Line Christoffersen: Bankkunden og relasjonen til penger - behovsbasert segmentering 3/2008
Inger Lise Aarrestad, Leif E. Hem: Ulike vekststrategier for et merke - en sammenligning (Del II) 3/2008
Karin Gjerde, Christine Helgeland, Line Lervik Olsen: Påvirkes kunder av at bedrifter tar samfunnsansvar? 3/2008
Oddrun Bjørklund, Kåre Skallerud, Geir Sogn-Grundvåg, Kjell Grønhaug: Produktdifferensiering: hva og hvorfor? 5/2008
Harald Biong: Byggemarkedet ­ et «lemons»-marked eller velfungerende marked? 6/2008
Audun Farbrot: Forskningsnytt fra Handelshøyskolen BI 6/2008
Audun Farbrot: Forskningsnytt 1/2009
Jan Svennevig, Maria Isaksson: Kulturell og kommunikativ kompetanse som suksessfaktorer 1/2005
Gorm Kunøe: Salgsledelse - et konsept for forretningsutvikling 1/2005
Peggy Simcic Brønn: When it Comes to Corporate Image It's Identity That Counts 1/2005
Tony Apéria, Majken Schultz, Peggy Simcic Brønn: A Reputation Analysis of the Most Visible Companies in the Scandinavian Countries 1/2005
Arild Lillebø: Hvordan håndterer man sviktende tillit og omdømme? 1/2005
Arild Lillebø: Hvordan tar man vare på et godt renommé? 1/2005
Roy D. Howell, Sigurd Villads Troye: Toward a new understanding of marketing: Gaps and opportunities 5/2004
Sonja Bratteteig Rui: Kundene får viktige markedsdata på kjøpet 5/2004
Hans Jarle Kind, Lars Sørgard: Mediekonkurranse: P4 versus Kanal 24 2/2004
Nils Magne Larsen: Internettsatsingen - tar vi for lett på oppgaven? 6/2003
Irene Nygaardsvik: Marketingfagets historie 4/2003
Ingrid Bredesen: De viktige alliansene 3/2003
Terje I. Våland: Industrielle skilsmisser, kan de unngås? 3/2003
Ragnhild Silkoset: Koordinering og tilpasning av aktører i samproduserende nettverk 3/2003
Siri Pettersen Strandenes: Konkurranse og fusjoner i cruisemarkedet 3/2003
Robert Dahlstrøm, Aksel I. Rokkan, Sven A. Haugland, Arne Nygaard: Norsk hotellindustri: Blodbad eller konstruktiv reorganisering? 1/2003
Anna Mette Fuglseth, Kjell Grønhaug: Kan IT-baserte markedsmodeller bidra til bedre strategiske beslutninger? 1/2003
Petter Osmundsen: Når noen vet mer enn andre 4/2002
Kjell Grønhaug: «Marketing Myopia» -- En kort kommentar 2/2002
Bjørn Petter Ulvær: Hvordan utvikle en merkevarestrategi -- med reiselivsproduktet Norge som eksempel 2/2002
Geir Olav Iversen: Fra merkevare til lokale målgrupper 2/2002
Leif E. Hem, Kjell Grønhaug: Merkeelementene 2/2002
Kjell Grønhaug, Leif E. Hem: Merkevarer på bedriftsmarkeder 2/2002
Einar Breivik, Helge Thorbjørnsen: Merke--person-relasjoner: (Enda) et nytt perspektiv innen merkevareledelse? 2/2002
Håkon Hynne: Time to New Market 5/2001
Frode Vik Jensen: Topplederes omdømme har betydning for selskapets verdi 5/2001
Leif E. Hem, Kjell Grønhaug: Private merker -- tar stadig økende markedsandeler 4/2001
Johnny Pedersen: Utarbeidelse av en fremtidsrettet CRM-strategi 3/2001
Magne Supphellen, Sven A. Haugland: Identifikasjon og ledelse av langsiktige merkeallianser: Et rammeverk 2/2002
Theodore Levitt: Nærsynt markedsføring 2/2002
Robert J. Keith: Marketingrevolusjonen 1/2002
Fred Selnes: Markedsstrategi - markedsandel eller kundelojalitet? 2/2002
Trond Røren, Olav Solem: Ettersalgsservice og logistikk: En strategisk mulighet 3/2002
George A. Akerlof: Markedet for mandagsbiler 4/2002
Tommy Staahl Gabrielsen, Lars Sørgard: Allianser og maktkamp i dagligvaresektoren 3/2003
Ingebrigt Steen Jensen: Posisjoneringens kunst 3/2003
Geir Grundvåg Ottesen, Kjell Grønhaug: (Over)optimisme og utvikling av nye næringer 1/2004
Terje I. Våland: Industrielle nettverk - innovasjon og kommersialisering 1/2004
Tove Cathrine Spetalen, Ina Stølen, Leif E. Hem: Merker i krise - strategisk merkevareledelse som modererende faktor 2/2004
Espen Gressetvold: Produktutvikling i nytt lys - fokus på fire typer effekter 4/2004
Lars Erling Olsen: Merkearkitektur: relasjoner og sammenhenger i merkeporteføljen 5/2004
Leif E. Hem, Lars Erling Olsen: Merkeutvidelser: tre spørsmål som bør stilles 5/2004
Are Muri, John Harald Aadne, Lise Platou: Hvordan kan norske bedrifter øke verdiskapningen gjennom mer effektiv bruk av markedsinvesteringene? 5/2004
Bjørn Vidar Lerøen: Kriseberedskap er en kritisk suksessfaktor 1/2005
Lars Erling Olsen: Produktplasseringer griper om seg i stadig flere medier 5/2005
Gro Ladegård: Nedbemanning som strategi 6/2005
Gro Ladegård: Effekter på stress av medarbeidercoaching 6/2005
Frøydis Bjerke: Hva er nytten av conjoint-analyse i forbruker-undersøkelser? 1/2006
Terje I. Våland: Omdømmesikring 1/2006
Agnes Bergo: Aktsom privatøkonomisk rådgivning 3/2006
Donatella De Paoli: Opplevelsesøkonomi som fagfelt i Norge - keiserens nye klær? 3/2006
Arvid Flagestad: Opplevelsesøkonomien på vei 3/2006
Erik B. Nes: Norges profil som opprinnelsesland 1/2001
Hans Solli-Sæther: Restrukturering av europeisk postindustri 6/2000
Sigurd Villads Troye: Kommentarer til Douglas B. Holts konsumtypologi 3/2000
Herbjørn Nysveen: Markedsføring på Internett 3/2000
Per E. Pedersen: Prissetting i elektroniske markeder 3/2000
Sigrid Elsrud: Maur på rask fremmarsj 3/2000
Sigrid Elsrud: Helly-Hansen 6/1999
Sigrid Elsrud: Skog og vann som merkevare 6/1999
Gro Ladegård: Et merkes personlighet 6/1999
Anita Skjæveland, Ingeborg A. Kleppe: Land som merkevare - Hollywood versus Lofoten 6/1999
Geir Gripsrud: Produktvariasjon: Fra butikklokalisering til presidentkandidater 6/2000
Harold Hotelling: Stabilitet i konkurranse 6/2000
Rune Lines, Leif E. Hem: Merkeutvidelser - kritiske suksessfaktorer 6/1999
Nina M. Iversen: Nasjonale paraplymerker 6/1999
Birgit H. Jevnaker: Dynamikk mellom design og innovasjon 1/2000
Helge Thorbjørnsen: Styrking av merkerelasjoner via Internett 3/2000
Douglas B. Holt: Hvordan forbrukere forbruker 3/2000
Trond Blindheim: Den hedonistiske forbruker 2/1998
Sven A. Haugland, Torger Reve, Kjell Grønhaug: Små og mellomstore bedrifters internasjonalisering 4/1998
Sigrid Elsrud: Skjulte hindringer på veien ut 4/1998
Sigrid Elsrud: Søskenbarnet på Gjøvik 4/1998
Tor Korneliussen, Inger Øwre: Hvilke eksportbarrierer møter norske eksportbedrifter? 4/1998
Carl Arthur Solberg: Globalisering og Norges konkurranseevne 4/1998
Kåre Sandvik: Markedsorientering som kilde til konkurransefortrinn 4/1998
Ajay K. Kohli, Bernard J. Jaworski: Markedsorientering: Begrepet, forskningsproposisjoner og konsekvenser for ledelse 4/1998
Ola Krohn-Fagervoll: Utvikling av leverandørrelasjoner - et uoppdaget forretningspotensiale? 5/1998
Frode Nyeng: Postmoderne forbrukeratferd 1/1999
Kenneth Horpestad: Strategisk merkevarebygging på Internett 6/1999

© Econas Informasjonsservice AS, Rosenkrantz' gate 22 Postboks 1869 Vika N-0124 OSLO
E-post: post@econa.no.  Telefon: 22 82 80 00.  Org. nr 937 747 187. ISSN 1500-0788.

RSS